Povinné ručení? Nutnost pro silnější a rychlejší stroje.
Ovšem abyste si na takový stroj mohli povinné ručení uzavřít, což není nijak drahé a v případě vámi způsobené nehody se to rozhodně vyplatí, musí být toto vozidlo schváleno k provozu na pozemních komunikacích. To bohužel o spoustě těchto strojů mimoevropských značek neplatí.
Připojištění vozidla ano, ale…
Pro ostatní elektrokola, koloběžky a skútry, které nesplňují parametry vysoké rychlosti, hmotnosti nebo nadlimitního výkonu se určitě vyplatí uvažovat o připojištění nebo o pojištění majitele či provozovatele na odpovědnost za škodu. Zde je ovšem třeba důkladně prostudovat výjimky, protože z některých pojistek jsou právě elektrokola a skútry vyjmuty z plnění. Také je dobré si nastavit vysoké plnění, cca 10 milionů a více.Bez komplikací a podmínek se neobejde ani připojištěním elektrokol, koloběžek a skútrů. I tady totiž platí, že aby se vozidlo vůbec dalo pojistit, musí být opět nejprve schváleno k provozu na pozemních komunikacích. Hezkým příkladem prověřeným praxí je česká Babeta. Ta byla kdysi schválená k provozu, ale zároveň nemusí mít SPZ, ani pravidelné STK prohlídky. Pokud je v dobrém technickém stavu, lze ji pojistit. Pojistka vyjde přibližně na sto korun ročně a v případě nehody pak hradí škodu pojišťovna.