06. 11. 2023
Pojištění s úsměvem slaví dvacáté narozeniny

Pojištění s úsměvem slaví dvacáté narozeniny

Patnáct let od založení firmy a více než dvacet let od začátku podnikání v pojišťovnictví letos na podzim oslavilo JARO pojištění a jeho zakladatelé. Jak se za tu doby změnil trh s pojistkami a co na své dlouhé cestě už společnost zažila, jsme si popovídali s jednatelem firmy Romanem Kumstátem.

JARO letos oslavilo dvacetileté výročí. Kde se vzala myšlenka založit firmu?

V pojišťovnické branži se pohybuji od roku 1997, kdy jsem pracoval pro jednu z pojišťoven. Postupně jsem ale přicházel na to, že klienti potřebují širší nabídku, možnost porovnat více pojistek od více pojišťoven a že to chci dělat podle sebe, bez povinných porad a plánů. V roce 2001 jsme proto s kolegy zakládali sdružení JARO. Po několika letech následoval logický krok a založení s.r.o. s tím, jak sdružení postupně rostlo a jak jsme se přesouvali z Prostějova do dalších měst.

Jaké byly počátky v této branži?

Vzpomínám si, že začátky byly opravdu dost jiné, než jak je tomu dnes. Tehdy se obcházely domovy klientů, psalo se ručně na průpisové smlouvy. Dnes se obor stěhuje od on-linu, srovnání nabídek více pojišťoven je běžné. Když jsme zakládali kamennou pobočku pro klienty, všichni nám tvrdili, že to nejde, že tam nikdo chodit nebude. Ta myšlenka byla na svou dobu revoluční, ale velmi rychle se ujala. Lidé v Prostějově a okolí si na nás zvykli a raději chodili do našich kanceláří, než by si zvali někoho domů. Taky jim zřejmě vyhovoval náš lidský přístup a možnosti srovnání různých nabídek.

Jak se svět pojišťovnictví změnil za dobu, co už působíte v oboru?

Rozhodně je to dnes složitější než to bylo tehdy. V pojišťovnictví je větší kontrola, absolvujeme více školení, zkoušek, znamená to i nárůst administrativy. Rozhodně to nedokáže dělat každý. Musíte splňovat různá legislativní nařízení, neustále se vzdělávat v oboru, studovat nabídky i produkty pojišťoven. Chce to zkušenosti a praxi, abyste dokázali klientům dobře poradit a pomoci. Dlouho voláme po tom, aby ČNB, která obor dozoruje, zjednodušila smluvní proces pro klienta, který se spíše stále více komplikuje. Pojištění JARO je postavené na osobních interakcích. Odpovídá tomu i slogan Pojištění s úsměvem.

Jaký vliv má na vás to, že se dnes hodně pojistek sjednává on-line? Stěhujete se také do virtuálního prostoru?

On-line je dnes hodně populární. Vyplníte pár dat do porovnávače, párkrát kliknete a na počkání máte nabídky různých pojišťoven i s cenou. Pak vám zavolají pracovníci call centra a dojednají s vámi pojistku přes e-mail. Je to trend, který následujeme i my, zároveň však chceme udržet možnost osobního kontaktu. Některým klientům tato forma vyhovuje mnohem více. Pokud ještě k tomu chcete servis, základní právní poradenství nebo máte nějaké specifické požadavky u pojištění, je osobní kontakt mnohem lepší. Máte svého pojišťováka, za kterým se stavíte nebo mu zavoláte a všechno s ním proberete. Při telefonickém sjednávání smluv není tolik času, je těžké správně nastavit parametry. Navíc se dělají chyby v údajích ve smlouvě, v zařazení vozidla nebo pojistné částce.

Jak vidíte budoucnost společnosti za dalších dvacet let?

Předpokládám, že dál bude pokračovat trend on-line sjednávání pojistek. Ale také si myslím, že i v budoucnu lidé ocení možnost osobního kontaktu a pomoci od konkrétního člověka na druhé straně, i když už jednou pojistku uzavřou. Ať už půjde o řešení problémů s platbami nebo stornem, základní právní servis, hlášení škod a další věci.

A na závěr, co byste popřál firmě k jejímu jubileu?

Především přeji naší firmě hodně spokojených klientů. To je totiž ten správný základ, na kterém naši práci stavíme a díky kterému nás naše práce těší.

Děkujeme za rozhovor.


Chvilku, pracujeme na tom ...

Online sjednání pojistky